Rabu, 14 Oktober 2009

Daku Akan Terus Menulis

Ucapan jutaan syukran dan terima kasih atas segala nasihat dan teguran yang telah kalian hamparkan kepada saya. Saya amat bersyukur kepada ALLAH kerana masih lagi terdapat figur-figur yang terus ingin menyambung agenda sang kekasih ALLAH. Mungkin diri saya ini tidak sedar jika kalian tidak menghamparkan saya dengan nasihat dan teguran yang mampu membuatkan saya berfikir lantas menyusun strategi untuk langkah seterusnya.

DAKU AKAN TERUS MENULIS

Inilah statement saya sebagai tanda saya menyahut, menerima segala nasihat dan teguran kalian serta saya juga sedia melakukan modifikasi terutama berkaitan "SIKAP". Saya tetap dan thabat akan terus menulis kerana menjadi seorang "rijal" yang sejati seterusnya menjadi seorang "syabab li inqaz al ummah" adalah cita-cita saya.

Madah Syed Qutb,
"rijal" ialah “golongan yang mempunyai jiwa yang kental, kuat dan murni. Mereka berjuang dan berjihad tanpa ada sebarang kepentingan duniawi, rela mengorbankan segala-galanya, serta rela menanggung segala macam kesusahan dan pahit getir perjuangan. Mereka berjuang tidak mengharapkan selain keredhaan Allah. Hati yang mereka miliki sanggup mengharungi dan merentasi segala bentuk perjalanan dan nasib di dalam perjuangan, samada kesusahan hidup, dibuang negeri, diseksa, dipenjara dan mampu mengorbankan segala-galanya, sekalipun menempuh maut dan mengorbankan nyawa. Mereka berjuang tidak mengharapkan sebarang pembalasan di dunia, sekalipun balasan itu ialah kemenangan Islam, walaupun balasannya ialah kehancuran golongan yang zalim. Mereka berjuang tidak mengharapkan imbuhan, selain melihat hanya akhirat ialah penentu di antara haq dan bathil. Sehingga apabila telah ditemui hati-hati yang sebegitu, maka akan datanglah pertolongan Allah di muka bumi. Itulah "RIJAL" yang layak memikul amanah manhaj Ilahi dan penyebab kemenangan jamaah Islam”.



Akhir kalam,
"Daku akan terus menulis. Biarpun karyaku tidak sehebat Al-Maududi, Al-Ghazali mahupun As-Syafie. Bukan niat ingin mencipta teori ataupun cakap berapi-api. Tapi daku berbangga dengan nikmat Ilahi kerana daku mampu menulis dan berkarya dengan keringatku sendiri. Sekurang-kurangnya karyaku ini dapat daku jadikan bukti di hadapan Ilahi, bahawa jari-jariku ini pernah menari di pentas tarbawi.."

Sekali lagi jutaan terima kasih atas teguran membina yang kalian hamparkan. Jazakallah. Wallahu a'lam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan