Isnin, 18 Januari 2010

Sedetik Yang Bermakna

Baru sebentar tadi tirai FESTIVEN 2010 ditutup. Tadi juga saya telah dijemput untuk membaca doa penutupan sebagai simbolik penutupan FESTIVEN 2010. Tirai penutupan FESTIVEN kali ini ditambah lagi dengan satu ceramah bertajuk "Malam Pertama di Alam Barzakh". Sungguh menarik penyampaian yang disampaikan oleh Ustaz Azlan. Penuh muhasabah disebalik kalam-kalam tuturan beliau. Sehingga berjaya mengalirkan air mata para pendengar.

Ceramah Ustaz Azlan disusuli pula dengan persembahan nasyid dari kumpulan nasyid IN-TEAM dan Saujana.

Bergambar Bersama IN-TEAM


Sementara hadirin dan hadirat berpusu-pusu mendapatkan autograf dari artis nasyid tersebut, saya mengambil peluang untuk bertemu dengan Akh Sya'ari yang turut hadir ketika majlis berlansung. Semangat saya disuntik dengan vaksin kata yang Akh Sya'ari tinggalkan pada saya sebelum berangkat pulang ke Gombak. "tak perlu tunggu masuk jemaah untuk menjalankan agenda ma'aruf.. pasakkan aqidah, lantas ayunkan langkah perjuangan.. ana tunggu anta di UIAM Gombak, InsyaAllah..". Begitulah kata yang dituturkan Akh Sya'ari pada saya walaupun pada hakikatnya InsyaAllah saya akan ke UIAM Kuantan untuk meneruskan pengajian diperingkat ijazah dalam Kulliyah Of Bio-Medic. Banyak lagi perkara yang menjadi bualan antara kami. Walaupun sempat berbicara seketika, tapi saat itu sangat bermakna.

Bergambar Bersama Mantan S/U GAMIS

Syukran Akh Sya'ari atas vaksin terbaik dikala diri sedang dilanda virus 'down'.

1 ulasan:

  1. wah.seronoknya jmpe inteam,saujana..:0

    n cam best je FESTIVEN ni..

    BalasPadam